19 Haziran 2006

Virus found: Norton Antivirus

Kısa bir süre önce, yine burada, Windows'da yaşadığım sorunlardan bahsetmiş; artık bir programcı olarak Windows üzerine herhangi program yazmayı düşünmediğimden bahsetmiştim. Bugün ise bir kullanıcı olarak Windows'dan nasıl bıktığımdan bahsedeceğim.

Bugün yeni bir işe başladım. Her yeni işe başlayan insan gibi henüz bir masam, kendime ait bir bilgisayarım vs. yok doğal olarak. Oyalanmam ve sistemi öğrenmem için dökümanlara bir göz atmam istendi. Bunu yapabilmem için de, yeni Windows kurulmuş bir laptop bana geçici olarak verildi (gülmeyin çünkü bütün işler GNU/Linux üzerinden yürütülüyor çalıştığım yerde). Laptop ile ilk tanışmamız eğlenceliydi çünkü; üzerinde firefox ve thunderbird gibi şeyler vardı. Tabii bir de anti virus yazılımı. Ofis, en iyisi olsun diye Norton Antivirus satın almıştı...

Komiklikler on dakika içinde başgöstermeye başladı. İlk önce Spyware Quake adında bir program açıldı (Scheduled task idi sanırım) ve Norton çığlığı bastı: "Virus var: Spyware Quake". Norton'u saçmaladığına ikna ettikten sonra, bu sefer abuk subuk pop-uplar çıkmaya başladı. Bunların bazıları bilmemne virüsünün son versiyonu olan 2.1.403 (yada bunun gibi bir şey)ün bilgisayarıma bulaştığından bahsediyor, diğerleri mesajı iyi okumam gerektiğini, OK dersem bana bunu temizlemek için gereken yazılımın sitesine götüreceğini söylüyordu...

Biraz cebelleştikten sonra Norton'dan tam bir sistem taraması istedim ve sonuçların ortaya çıkması ile suçlu belli oldu: Norton bilgisayarımda iki tane tehdit bulmuştu. Bunların biri Spyware Quake idi ve tehlikesi orta olarak belirlenmişti. Norton silmem gerektiğini söylüyordu, kabul ettim. Diğeri ise bilmemne adında bir spyware'dı. Norton bunun tehlike oluşturmadığını ve yoksayılmasının uygun olduğunu söyledi. Ben ise silmesi konusunda ısrar ettim.
Norton, istediklerimi yaptığını ama bilgisayarımı başlatırsam geri kalan dosyaların da silineceğini söyledi. Ben de dediğini yaptım tabii.

Bilgisayarı açtığımda ne Spyware Quake (ki kendisi bir program, virüs değil) ne de o kasti yerleştirilen ve beni bir şeyler satın almaya iten adware silinmişti. Sonuç ise belli olmuştu. Norton Antivirüs, anlaşması olmayan programlar için virüs uyarısı yapıyor, anlaşmalı olduğu programların propagandacı adware programlarını kasten kendi bulaştırıyordu. Sonunda yıllardır en iyi anti virüs yazılımlarından birini üreten Symantec firması, son kullanıcıyı resmen kandırıyordu.

Symantec firması bunun yanına kalacağını düşünüyorsa sanırım satışlarının düşüşünü izlerken çok eğleneceğiz.

İyi geceler.

Güncelleme: Avast! Antivirus Home Edition, aynı bilgisayarda yaklaşık 16 tane virus buldu ve temizledi. Hmm...

1 yorum:

vampir dedi ki...

tehlike yok tehlike yok tekrar ediyorum kundante! kundante!

win ve saz arkadaslari iste...